Automobilsko tržište u Srbiji se poslednjih godina razvija brzim tempom. U vremenu kada cene goriva, porezi i troškovi održavanja postaju sve važniji faktori pri kupovini vozila, građani Srbije sve češće biraju automobile koji kombinuju pouzdanost, ekonomičnost i pristupačnost. Koje su to marke automobila koje su osvojile srpsko tržište i zbog čega su toliko popularne? U ovom tekstu predstavljamo pet najkorišćenijih marki automobila u Srbiji tokom 2025. godine, uz osvrt na njihove prednosti, popularne modele i razloge zbog kojih su vozači verni ovim brendovima.
1. Fiat – Domaći izbor sa dugom tradicijom
Fiat već godinama zauzima posebno mesto na srpskom tržištu, pre svega zahvaljujući fabrici u Kragujevcu, gde se donedavno proizvodio model Fiat 500L. Ova veza između italijanskog brenda i Srbije učinila je Fiat jednim od najprodavanijih brendova u zemlji. Fiatovi automobili su poznati po pristupačnoj ceni, niskim troškovima održavanja i jednostavnosti korišćenja. Modeli poput Punto, Panda i Tipo i dalje su veoma zastupljeni kako u urbanim sredinama tako i na selu.
2. Volkswagen – Sinonim za nemačku pouzdanost
Volkswagen je jedan od najvoljenijih automobilskih brendova u Srbiji, naročito kada je u pitanju tržište polovnih automobila. Modeli Golf i Passat su gotovo sinonimi za kvalitet i dugotrajnost. Veliki broj servisa, dostupnost rezervnih delova i široka mreža korisnika doprinose ovom trendu. U 2025. godini, Golf 7 i dalje drži poziciju jednog od najtraženijih modela u zemlji, dok je sve više interesovanja i za električni ID.3 kao ekološki prihvatljiviju alternativu.
3. Škoda – Pametan izbor za porodične vozače
Škoda, češki brend u vlasništvu Volkswagena, uspešno balansira između cene i kvaliteta. Modeli kao što su Octavia, Fabia i Superb nude prostranost, sigurnost i moderan dizajn, što ih čini idealnim za porodičnu upotrebu. Pored toga, Škoda se ističe niskom potrošnjom goriva i visokim rezultatima na testovima bezbednosti. U poslednje dve godine beleži konstantan rast prodaje u Srbiji, posebno kod flotnih kupaca i firmi.
4. Renault – Pristupačnost i praktičnost
Francuski proizvođač automobila Renault već dugo ima vernu bazu kupaca u Srbiji. Model Clio je jedan od najprodavanijih gradskih automobila, dok je Megane prepoznat kao pouzdan porodični sedan i karavan. Renault vozila se često biraju zbog atraktivnog dizajna, raznovrsne ponude opreme i konkurentnih cena. Takođe, dobra servisna podrška i pristupačni rezervni delovi dodatno motivišu kupce.
5. Opel – Kvalitetna alternativa sa nemačkim poreklom
Opel se pozicionira kao čest izbor među onima koji žele nemački kvalitet po nešto nižoj ceni u poređenju sa Volkswagenom. Modeli Corsa, Astra i Insignia su često viđeni na srpskim putevima. Opelovi automobili su poznati po udobnoj vožnji, solidnoj opremi i dobroj otpornosti na vremenske uslove. Mnogi korisnici ističu i nisku potrošnju kao jedan od glavnih razloga za kupovinu.

Tržišni trendovi i zaključak
S obzirom na ekonomske izazove i rast cena novih automobila, tržište polovnih vozila u Srbiji i dalje dominira. Upravo u toj kategoriji dominiraju marke kao što su Volkswagen, Škoda i Opel. S druge strane, Fiat i Renault zahvaljujući lokalnoj prisutnosti i pogodnostima pri kupovini novih vozila i dalje nalaze svoje mesto među najtraženijima. Srpski potrošači biraju automobilske brendove prema dugoročnim benefitima: dostupnost servisa, cena delova, potrošnja goriva i otpornost na domaće uslove vožnje. Nema sumnje da će ove marke i narednih godina ostati ključni akteri na srpskom tržištu.
Ostavite komentar