YouTube TV nastavlja da se razvija, donoseći niz novih funkcija i poboljšanja korisničkom iskustvu na velikim ekranima. Zaključno sa 29. aprilom 2025. godine, najavljeno je nekoliko značajnih promena koje će uticati na način na koji gledaoci širom sveta pristupaju sadržaju, od poboljšane navigacije do novih načina konzumiranja raznovrsnog video materijala. Ove promene odražavaju YouTube-ovu posvećenost unapređenju svoje TV platforme i pružanju bogatijeg, intuitivnijeg i personalizovanijeg iskustva za svoje korisnike.
Jedna od najočekivanijih nadogradnji tiče se Multiview funkcije. Iako je ova opcija ranije bila uglavnom rezervisana za sportske događaje, YouTube TV sada proširuje mogućnost kreiranja prilagođenih multiview prikaza i za sadržaje koji nisu sportski. Ovo znači da će korisnici uskoro moći istovremeno da prate do četiri različita kanala ili prenosa na jednom ekranu, bez obzira na vrstu sadržaja. Zamislite da istovremeno gledate vesti, kulinarsku emisiju, dokumentarac i strim nekog popularnog kreatora – ova funkcija donosi potpuno nov nivo fleksibilnosti i personalizacije u gledanju televizije. Iako će u početku biti dostupna za ograničen skup popularnih kanala, najavljeno je postepeno širenje na veći broj kanala u narednim mesecima. Ovo je značajan korak ka tome da YouTube TV postane još centralnije mesto za konzumiranje medijskog sadržaja u domaćinstvu.
Pored funkcionalnih poboljšanja, YouTube radi i na vizuelnom redizajnu svoje aplikacije za pametne televizore i konzole. Najavljeno je značajno osveženje korisničkog interfejsa koje bi trebalo da bude uvedeno tokom leta. Cilj ovog redizajna je stvaranje intuitivnije navigacije, lakšeg pristupa komentarima, informacijama o kanalima i opcijama za pretplatu, kao i poboljšanja u kvalitetu reprodukcije. Raniji interfejs na TV uređajima nije doživeo veće promene godinama, pa je ovo najavljeno osveženje dobrodošlo. Procurele informacije i rani prikazi sugerišu da bi novi dizajn mogao više ličiti na interfejse popularnih striming servisa poput Netflix-a, sa naglaskom na redovima sadržaja i jednostavnijem pretraživanju. Ova modernizacija ima za cilj da učini aplikaciju privlačnijom i lakšom za korišćenje na velikim ekranima, čime će se poboljšati celokupno iskustvo gledanja.
Početni ekran YouTube aplikacije na televizorima takođe dobija značajna poboljšanja kroz uvođenje novih kategorija i polica sa sadržajem. Dodato je pet novih tipova polica na početnom ekranu, dizajniranih da vam pomognu da brže pronađete sadržaj koji vas zanima. Ove police uključuju: „Nastavite pretragu“ (prikazuje vaše poslednje pretrage), „Ponovo slušajte“ (posvećeno muzici koju ste ranije slušali ili tražili), „Nastupi uživo, remiksi i obrade“ (predstavlja različite verzije pesama), polica za „Primetime kanale“ (prikazuje sadržaj sa kanala na koje ste pretplaćeni i koje ste nedavno gledali/tražili), i polica „Sa vaših najboljih kanala“ (prikazuje najnovije i najpopularnije video snimke sa kanala koje najčešće pratite). Ove nove police su osmišljene da personalizuju početni ekran i olakšaju otkrivanje novog i relevantnog sadržaja bez potrebe za dugim pretraživanjem.
Popularni YouTube Shorts format, koji je doživeo ogromnu popularnost na mobilnim uređajima, sada postaje integrisaniji u TV iskustvo. Iako možda nije svima omiljen na velikom ekranu, YouTube uvodi posvećeni red Shorts video snimaka u vašem „Watch Next Feed“-u (feed-u za gledanje sledećeg) i policu Shorts video snimaka na kartici vaših pretplata. YouTube navodi da su odvojili Shorts od dugog formata video snimaka radi preglednijeg izgleda. Ova integracija omogućava korisnicima koji uživaju u kratkom formatu da lakše pristupe ovom sadržaju i na svojim televizorima.
Ljubitelji podkasta će takođe imati razloga za zadovoljstvo, budući da YouTube uvodi posvećenu karticu za podkaste u svojoj aplikaciji za konzole i pametne televizore. S obzirom na rastuću popularnost podkasta na YouTube platformi, ova funkcija olakšava pronalaženje i slušanje omiljenih audio i video podkasta direktno sa vašeg TV uređaja, bez potrebe za prebacivanjem na druge aplikacije ili uređaje.

Manja, ali korisna poboljšanja uključuju i proširenje mogućnosti ponavljanja (looping) sadržaja. Ranije je opcija ponavljanja video snimaka bila uglavnom ograničena na plejliste, ali sada je YouTube omogućio ponavljanje svih „video on demand“ (VOD) sadržaja. Ova opcija je dostupna u podešavanjima reprodukcije. Takođe su prošireni inline pregledi na stranice kanala, pretplata i tematske stranice, a uvode se i imersivni pregledi kanala (prikazi pozadine preko celog ekrana na zaglavljima kanala) kako bi stranice bile privlačnije.
Za kreatore sadržaja, YouTube uvodi novu karticu „Tip uređaja“ u Studio analitici. Ova funkcija omogućava kreatorima da vide koliko vremena gledanja njihovog kanala dolazi sa mobilnih telefona, računara, tableta ili televizora. Ovi podaci su ključni za kreatore kako bi bolje razumeli svoju publiku i optimizovali svoj sadržaj za različite platforme na kojima se gleda.
Jedno od poboljšanja koje utiče na iskustvo gledanja na svim platformama, uključujući TV, je i poboljšana brzina reprodukcije. Korisnici YouTube Premium usluge sada imaju pristup brzini reprodukcije od 4x, pored ranije dostupnih opcija. Takođe je pomenuta i mogućnost brze reprodukcije od 2x dugim pritiskom na ekran (ova interakcija je relevantnija za mobilne uređaje, ali pokazuje opšti trend ka većoj kontroli reprodukcije). Dodata je i funkcija tajmera za spavanje, što je korisno za one koji vole da gledaju YouTube pre odlaska na spavanje.
Sva ova najavljena poboljšanja, od značajnih promena poput prilagodljivog multiview-a i redizajna interfejsa, do manjih ali praktičnih funkcija poput tajmera za spavanje i proširenog looping-a, pokazuju da YouTube ozbiljno shvata svoju poziciju dominantne video platforme na televizorima. Fokus na personalizaciji (nove police, multiview), pristupačnosti (redizajn navigacije) i integraciji različitih formata (Shorts, podkasti) ima za cilj da zadrži i privuče korisnike u sve konkurentnijem svetu striminga. Informacije dostupne do 29. aprila 2025. ukazuju na to da će YouTube TV aplikacija na televizorima u narednom periodu postati još moćnija, fleksibilnija i prilagođena individualnim potrebama svakog gledaoca. Kako se ove funkcije budu u potpunosti uvodile, očekuje se dalji rast gledanja YouTube sadržaja na velikim ekranima, potvrđujući trend da TV postaje primarni uređaj za YouTube u mnogim domaćinstvima.
Ostavite komentar